En Logic Pro tutorial om trommekvantisering og WordPress


FacebookTwitterMore...

Efter en del roden rundt har jeg endelig besluttet at bruge WordPress til min blog. Det kan sommetider være de små marginaler der afgør om man får skrevet et nyt indlæg og WP er da så nemt som det kan være. Derfor er min gamle selvhostede blog gået til de evige jagtmarker.
Hvad skal min blog så handle om? Jeg vil gerne dele nogle af mine erfaringer fra mit arbejde med lyd, video og foto. Jeg laver fra tid til anden videotutorials, specielt om lydprogrammet Logic Pro, og dem har jeg tænkt mig at poste her.
Den første er i to dele, da Youtube kun tillader video på max 15 min. Der viser jeg hvordan jeg kvantisere en trommeoptagelse uden brug af nogen form for timestretch. Jeg er lidt…eller meget puritansk med hensyn til timestretch. Det laver en masse ubehageligheder, som kan høres, især på trommespor, så jeg bruger altid denne metode, hvis ike der er mulighed for at tage et nyt take 🙂
Anyway håber I kan bruge den til noget og send mig endelig en besked hvis der er et emne I synes jeg skal lave noget om…så vil jeg gøre et forsøg.

Her er første del:

…og her er anden del:

Skriv et svar

